Monday, December 27, 2010

Dunia oh dunia

Ermm...byk keburukannya jgk erk..entahlah sbb sport,cthnnye lah antara negara boleh berbalah.tapi kalau nak di fikir-fikirkan ia hanya satu sukan...tidak perlulah sampai bergaduh...kenapa tidak bergaduh kerana mempertahankan ISLAM...dari pandangan saya,agama ISLAM lah yang menyatukan semua bangsa tak kira warna kulit,kaya,miskin.Subhanallah! Allah beri islam untuk kita menyatukan semua umat manusia.contohnyer misi bantuan kemanusian ke GAZA,PALESTIN.semua negara yang pro palestin bersama-sama memberikan bantuan kemanusiaan!
Sebuah kapal Turki ikut mengambil bahagian dalam operasi kemanusiaan 'Freedom Flotilla' bagi warga Gaza.

Israeli Navy Attacks Gaza Freedom Flotilla

Firman ALLAH::

Dan (ingatlah) ketika Kami mengambil perjanjian kepadamu, dan (ketika itu) Kami angkatkan gunung Thur di atas kamu, (lalu Kami berfirman) : “ Ambillah apa yang telah Kami berikan kepadamu, (dan peganglah) yang kuat (karena) dengannya itu (peganganmu akan menjadi kuat), dan ingatlah apa yang ada di dalamnya, supaya kamu bertakwa.” (Qs 2 : 63).

Kemudian sesudah itu kamu berpaling, maka jika tidak ada karunia Allah dan rahmat-Nya atasmu, niscaya kamu termasuk orang-orang yang rugi. (Qs 2 : 64).

Janganlah kita tergolong di kalangan orang-orang yang rugi~

Antara contoh yang sangat melalaikan umat islam,yang di sogok oleh duniawi:
  1. SPORTs
  2. SEX
  3. SCREEN (intertainment)
  1. SHOPPING





No comments: