Saturday, February 5, 2011

hachiko and three puppies


Movie Japan yang ada moral value yang tinggi.bagus untuk di tonton untuk semua lapisan masyarakat.cerita yang penuh dengan limpahan kasih sayang antara keluarga,masyarakat dan haiwan.

sebab tu lebih suka tengok cerita jepun daripada korea.maybe jalan cerita more kepada moral value and bukan yang merepek-merepek.at least we get something from the story.


Nak dikaitkan masalah kasih sayang kita boleh tengok sosial problem sekarang pun makin banyak,contohnyer masalah buang anak,pembunuhan,peperangn n dll.sebab nya da kurang nilai kasih sayang antara manusia itu sendiri.

Islam adalah addin,iaitu cara hidup.tetapi orang Islam sekarang Islam hanya pada nama sahaja.praktikalnye mereka tak mempraktikkanya.sangat sedih tengok fenomena sekarang ini.dan macam-macam perkara yang lebih dasyat berlaku berbanding pada zaman Rasulallah.sebabnya manusia da tak ikut Al-quran n sunnah Rasulallah sebagai cara hidup.yang sangat bestnyer jadi orang Islam ni,bila kita nak memulakan sesuatu kita mulakan dengan bacaan bismillah yang bermaksud : "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang",. Allah,Maha penyayang.memberikan manusia rezeki dan rahmat.namun manusia buta akan nikmatnya.tak reti bersyukur.So kita kene la bersyukur n pupukla kasih sayang mengikut acuan Islam,insya'allah dunia ini akan aman.


No comments: